Qwant چه نوع داده هایی را جمع آوری می کند؟
به گفته کوانت، سرویس موتور جستجوی کوانت تلاش می کند تا حد امکان داده های کمتری را جمع آوری کند. اگرچه این تا حدودی درست است، اما همچنان برخی از دادههای بالقوه نقض حریم خصوصی مانند آدرس IP، عبارات جستجو، زبانهای ترجیحی و دادههای روند اخبار را جمعآوری میکند.
به عنوان مثال، آدرس IP و عبارات جستجوی شما برای ایجاد یک نمایه تبلیغاتی برای شما کافی است. چگونه؟
ساده است. اگر یک آدرس IP به جستجوی پوشک، لباس کودک و مانیتور کودک ادامه دهد، در حالی که احتمالاً عطر و لباس زنانه را نیز جستجو می کند، پیش بینی اینکه کاربر در آن آدرس IP احتمالاً باردار است برای یک الگوریتم سخت نخواهد بود. یک زن یا یک مادر شیرده به عبارت دیگر؛ خطوط تار عبور کرد – حریم خصوصی از پنجره.
با این حال، کوانت در این زمینه دقیقاً یک دلیل گمشده نیست. روشی که Qwant داده هایی را که جمع آوری می کند پردازش می کند، تأکید زیادی بر محافظت از حریم خصوصی کاربر دارد. انصافاً، آنها تلاش زیادی برای آن انجام دادند. اما نقطه ضعف Qwant اتکای آن به خدمات شخص ثالث است که ممکن است سیاست های حفظ حریم خصوصی آنها همیشه حریم خصوصی کاربران را رعایت نکند.
به عنوان مثال، Qwant برای درآمد به خدمات تبلیغاتی مایکروسافت متکی است. در نتیجه، Qwant باید آدرس های IP و عبارات جستجوی کاربران خود را جمع آوری و به مایکروسافت منتقل کند. مایکروسافت، همانطور که ممکن است برخی از ما بدانیم، دقیقاً یک الگو در حفظ حریم خصوصی نیست.
با این حال، کوانت ادعا می کند که آدرس های IP و عبارات جستجو را به صورت جفت ارسال نمی کند. در عوض، عبارات جستجو و آدرسهای IP با استفاده از سرویسهای مختلف متفاوت منتقل میشوند تا پیوند عبارات جستجو با آدرسهای IP برای طرفهای درگیر دشوار باشد. به عبارت دیگر، ساختن پروفایل روی شما را برای سرویس های شخص ثالث سخت می کنند. با این وجود، برخی استدلال میکنند که صرفاً این واقعیت که کوانت این نوع دادهها را جمعآوری میکند، یک خلأ بالقوه در حفظ حریم خصوصی است.
DuckDuckGo چه نوع داده هایی را جمع آوری می کند؟
در حالت ایدهآل، مقدار مناسب داده برای جمعآوری، اصلاً داده شخصی نیست. DuckDuckGo آدرس IP، کوکیها، عبارات جستجو یا اطلاعات شناسایی شخصی شما را جمعآوری نمیکند. هر بار که از موتور جستجوی DuckDuckGo استفاده می کنید، به عنوان یک کاربر کاملاً جدید از آن استفاده می کنید. DuckDuckGo راهی ندارد که بداند آیا قبلاً آنجا بوده اید یا خیر.
بیشتر داده های تولید شده در نتیجه تعامل شما با DuckDuckGo پس از خروج از موتور جستجو از بین می روند. این بخشی از دلیلی است که DuckDuckGo ایده روشنی از تعداد افراد استفاده از موتور جستجوی خود ندارد. برای اینکه آنها بدانند، باید شخصاً هر کاربر منحصر به فرد را با ذخیره داده های مربوط به آنها شناسایی کنند، اما از این امر جلوگیری می کند. این سیاست سختگیرانه جمع آوری داده ها به همین دلیل است که بسیاری از کاربران آگاه به حریم خصوصی Duckduckgo را دوست دارند.
در مقایسه DuckDuckGo و Qwant از نظر جمع آوری داده ها، DuckDuckGo به وضوح با حریم خصوصی سازگارتر است.